Senaste nytt!
Hem / Mage/Tarm / Kan jag få dålig mage av Zoloft?

Kan jag få dålig mage av Zoloft?

Jag har panikångest och agorafobi (torgskräck). För detta tar jag Zoloft 25 mg. Jag har tagit det i två omgångar. Jag började för cirka åtta år sedan och då kände jag inget konstigt.

Nu har jag startat igen och jag blir så lös i magen av dem. Kan man få dålig mage av Zoloft?

Vad kan man göra åt det?

/Lag, 34

Ja, du kan bli lös i magen av dem, men normalt är det övergående och slutar av sig själv.

Om det inte gör det efter 1-2 veckor, prata med läkaren om att få något annat istället. Eller köp Immodium receptfritt på apoteket. Det motverkar diarré.


Inte riktigt det du letade efter?

Gör en sökning. | Eller ställ din egen fråga här.

Prenumerera på nyhetsbrevet som kommer varje onsdag kväll med senaste veckans inlägg.

Symptom och problem som nämns här på sajten kan vara biverkningar av läkemedel. Rapportera gärna biverkningar till Läkemedelsverket.

Om Fredrik Hed

Apotekare och medicinjournalist, just nu redaktör för Diabetesförbundets medlemstidning Allt om Diabetes. Tidigare chefredaktör för Reumatikervärlden, Läkemedelsvärlden, Evidens och Tidningen Apoteket. Ofta anlitad moderator, bland annat i Almedalen.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *