Hem > Biverkning > Vilket preparat är det som ger mig yrsel?
yrsel

Vilket preparat är det som ger mig yrsel?

Min fråga gället vilket av preparaten nedan som ger mig en sån jäkla yrsel? Det är otäckt.

Jag är 46 år och behandlas för OCD, depression och ångest. För detta tar jag 5 mg tre gånger per dag, 100 mg sertralin och 50 mg . Men det går inte så bra tycker jag.

Känner mig ledsen utan att gråta och en himla , med overklighetskänslor. Mådde bra på preparaten i början. Tror att jag behöver sänka Sertralinet, eller kan det vara Lamotroginet som gör att jag har sån jäkla yrsel? Har ätit alla medicinerna sen i somras förutom Buspiron som jag ätit i flera år. Har varierat doseringarna en del.

Kan tillägga att jag känner oro hela tiden. Kan också vara Lamotroginet kanske?

PL

Det är lite konstigt att yrseln kommit nu, vanligtvis brukar (eller krockar mellan mediciner) komma när man börjar med dem, inte efter ett tag.

Men en snabb sökning ger att det troligen är Lamotrigin som ger yrseln, speciellt i med de båda andra läkemedlen. Prata med läkaren och prova att sänka dosen av det läkemedlet.

LÄS MER: Vad ska jag göra för att lindra yrseln?

 

_____________________________________________________________

Vill du ha mer?

Prenumerera på nyhetsbrevet. Kommer varje onsdag kväll med veckans alla inlägg.

Ställ en egen fråga och få svar direkt till din e-post.

Här kan du få 15 tips för en bättre läkemedelsanvändning?

Hittade du inte vad du letade efter? Sök i rutan nedan:

Vilket preparat är det som ger mig yrsel? Biverkning Interaktion buspiron depression Lamotrigin OCD setralin yrsel ångest

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.