Hem > Läkemedel > Interaktion > Finns det risk att VitaePro krockar med Aclasta?

Finns det risk att VitaePro krockar med Aclasta?

För flera år sedan fick jag ont i händerna. Sjukvården hittade inga fel så på egen hand provade jag att ta kosttillskottet Vitaepro. Detta hjälpte mig jättebra.

Nu har jag fått diagnosen benskörhet och för det får jag Aclasta-dropp. Slutade med Vitaepro och har nu fått ont i händerna igen. Är det en biverkan på Aclasta?

Kan jag börja med Vitaepro igen eller går den inte ihop med Aclasta?

Åsa, 50 år

Aclasta är ett läkemedel som ges som dropp (infusion) en gång per år för att behandla benskörhet. i olika former finns rapporterat som biverkan med Aclasta, bland annat smärta i extremiteter, vilket skulle kunna vara händer och fötter. Men bara för att det finns rapporterat behöver det inte vara så för dig.

Liten risk att VitaePro krockar med Aclasta

Det finns inga som har studerat att ta Aclasta och samtidigt, därför går det inte att svara med säkerhet om de fungerar tillsammans. Men troligen ska det gå bra. Eftersom du tidigare har testat VitaePro för smärtan i händerna, och du upplevde att det då blev bättre, föreslår jag att du börjar med Vitaepro igen och ser hur det går.

Prata gärna med din läkare och berätta att du tar Vitaepro, och eventuellt andra , naturmedel eller hälsokostpreparat.

Denna fråga besvarades i nr 8 2018.

LÄS MER: Kan jag ta Vitaepro-tabletter med dessa läkemedel?

Dela det här med dina vänner

Vill du ha mer?

Prenumerera Nyhetsbrevetet kommer varje onsdag kväll med veckans alla inlägg.
Ställ en egen fråga och få svar direkt till din e-post.
Exklusiva tips Här kan du få 15 tips för en bättre läkemedelsanvändning

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.